Język:

    PUBLIKACJE

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Sektor finansowy i rynek kapitałowy w Polsce: bilans i perspektywy
W 2016 roku mija 25 lat od otwarcia Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. To dobry moment na zastanowienie się, w jakiej kondycji jest sektor finansowy w Polsce w czasach kryzysu i rosnących niestabilności. Czy ćwierćwiecze nowoczesnej bankowości i rynku kapitałowego stworzyło przejrzystą i budzącą zaufanie rzeczywistość? Czy Polska jest gotowa na sprostanie zmianom, jakie niesie ewoluująca struktura europejska oraz w jaki sposób można dostosować się do nowych realiów świata finansów?

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Nowy kontekst globalny, nowe wyzwania dla Polski
Motywem przewodnim tegorocznego spotkania Światowego Forum Ekonomicznego w Davos była "czwarta rewolucja przemysłowa", czyli zacieranie się granic między sferą fizyczną, cyfrową i biologiczną, spowodowane postępem technologicznym. Obejmuje ona nie tylko sposoby produkcji dóbr, lecz także ich dystrybucji i konsumpcji, zaś jej potencjalne skutki mają dotyczyć przede wszystkim wzrostu produktywności, a przez to wpływać na kształt rynku pracy

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Iran i Polska. Szansa na nowe otwarcie
Z polskiej perspektywy, Iran jest jednym ze szczególnie obiecujących kierunków rozwoju stosunków ekonomicznych z państwami pozaeuropejskimi. Przyjęcie polsko-irańskiej umowy o współpracy gospodarczej będzie stanowić ważny krok w stronę budowania nowej jakości dwustronnych relacji. Intensyfikacja kontaktów z Iranem otwiera też Polsce nowe szanse na Bliskim Wschodzie i w Azji Centralnej.

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Euro i Unia Bankowa
Unia bankowa staje się faktem, i choć bezpośrednio dotyczy wyłącznie strefy euro, z wielu przyczyn powinna interesować również Polskę. Niezależnie od terminu naszej akcesji do strefy euro. Choć nie w pełni założenia idei Unii Bankowej są realizowane, jej dwa istotne filary mają znaczący wpływ na bezpieczeństwo oraz reputację sektora finansowego w Europie oraz mechanizmy rządzące restrukturyzacją banków.

Analiza THINKTANK i HSBC
Analiza THINKTANK i HSBC

Turcja perspektywy dla polskich firm
W ciągu ostatniej dekady Turcja weszła do grupy 20 największych rynków świata, a rynek turecki jest jednym z kilku rynków wybranych przez polskie Ministerstwo Gospodarki jako jeden z najbardziej perspektywicznych z punktu widzenia ekspansji zagranicznej polskich firm. Analiza THINKTANK powstała we współpracy z ekspertami HSBC Bank Polska SA.

{josociallocker}

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.
{/josociallocker}

 

Analiza THINKTANK i CSM
Analiza THINKTANK i CSM

Indie – gdzie szukać gospodarczych szans?
Polska i Indie w ciągu ostatnich dwóch dekad przeszły podobną transformację – porzuciły socjalistyczne rozwiązania na rzecz liberalizmu oraz włączania się do gospodarki światowej. Obchody 60-lecia nawiązania relacji dyplomatycznych są dobrym pretekstem do wzmocnienia gospodarczych więzi, a w Polsce do zdefiniowania, z jakich powodów właściwie powinniśmy się interesować Indiami.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Analiza THINKTANK i CSM
Analiza THINKTANK i CSM

Republika Południowej Afryki bez Mandeli
W ostatnich trzech dekadach RPA przeszła pokojową rewolucję, a następnie transformację ustrojową i gospodarczą. Te zmiany udało się wprowadzić bez rozlewu krwi – nie udałoby się to bez Mandeli. RPA jest dziś gospodarczym i politycznym liderem kontynentu, jednak przeszłość nie daje jej o sobie zapomnieć. Postać Nelsona Mandeli jednoczyła Południowoafrykańczyków.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych
Popularność polskich produktów jest w dużym stopniu pochodną tego, w jaki sposób sami Polacy podchodzą do swoich wyborów: zachowań konsumenckich i decyzji biznesowych. Tzw. patriotyzm gospodarczy może objawiać się m.in. wybieraniem polskich produktów czy preferowaniem polskich dostawców. THINKTANK przeprowadził badanie percepcji polskich i zagranicznych marek.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Analiza THINKTANK
Analiza THINKTANK

Komercjalizacja badań naukowych w Polsce
Przełożenie innowacyjnych wyników badań naukowych na język biznesu stanowi w Polsce i w innych krajach UE spore wyzwanie. Współczesna nauka powinna zmierzać w stronę komercjalizacji, czyli wykorzystania wyników badań do tworzenia innowacyjnych produktów i usług. Korzyści odnoszą wszyscy: naukowcy, instytucje badawcze, przedsiębiorcy i konsumenci.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Analiza THINKTANK i CSM
Analiza THINKTANK i CSM

Polska – USA: Potrzeba nowego spojrzenia na wspólne interesy
Ukonstytuowanie się nowej administracji Baracka Obamy i przygotowania do negocjacji umowy partnerskiej o handlu i inwestycjach między UE a USA sprzyjają refleksji nad euroatlantycką wspólnotą i relacjami, jakie Nowy i Stary Kontynent chcą mieć ze sobą w przyszłości. Na poziomie polityczno-gospodarczym Europa, w tym Polska, nabiera dla USA nowej wartości.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.